Bij ons in het dorp in het Kruidvat hebben ze het wiel niet echt uitgevonden. De meeste verkoopsters in ieder geval niet. Theoretisch hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet, maar ik vind persoonlijk wel dat je een beetje moet weten wat je verkoopt.. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Toen ik laatst even aan het shoppen was, stond er een vrouw te zoeken bij de nagellakjes, en andere aanverwante producten. Toen er uiteindelijk een verkoopster bij kwam, na 4 keer vragen! Werd de vraag gesteld, of er verschil zit tussen nagellakremover met en zonder aceton. Op zich een goede normale vraag, voor in een drogisterij lijkt mij.. na 2 minuten hulpeloos om zich heen kijken werd er een andere verkoopster aangesproken door verkoopster. ‘Weet jij wat het verschil is van nagellakremover met aceton en zonder aceton?’ Toen werd er verteld dat er totaal geen verschil in zat! Zonder aceton is alleen maar voor nepnagels zei ze er nog tussen neus en lippen achteraan. Ik hoorde het gesprek, en stond eigenlijk wel een beetje perplex! En dacht bij mijzelf, dit klopt helemaal niet. Zal ik zelf maar uitleg geven erover… Nee, zo ben ik ook niet. Ga niet zomaar betweterig vertellen, hoe het wel zit. Maar stiekem had ik dat wel graag willen doen.
Nagellakremover
Aceton lost de nagellak op, maar ook vetten! Waardoor het slechter is voor je nagels en je huid, die drogen namelijk sneller uit hierdoor. Dit hoeft geen probleem te zijn als je je handen/nagels goed verzorgd met creme’s of oliën. Het verzwakt je nagels wel, waardoor ze sneller kunnen scheuren of breken. Wel werkt het een stuk fijner en sneller dan nagellakremover zonder aceton, want zonder aceton is dan wel beter en gezonder voor je nagels, het duurt ook wat langer om de nagellak er af te krijgen. Dat zou toch wel een goede makkelijke uitleg zijn geweest van de verkoopster..? Je zou zeggen deze basiskennis hebben ze wel, maar niet dus.
Achteraf denk ik wel, goh maak je niet zo druk. Maar mensen moeten toch wel normale basis informatie kunnen krijgen voor ze iets kopen?
(Her)kennen jullie zulke ergernissen ook wel eens in een winkel?
11 Comments
Jhemyla
mei. 2013 at 15:22Dat zelfde probleem hebben we hier ook. Het is rommelig en je wordt amper geholpen. Toch blijf ik iedere keer terug komen haha
Tjuly
mei. 2013 at 15:45Is best apart toch… En ja ik blijf ook terugkomen.. Wil toch m’n spulletjes kopen 😉
marion
juni. 2013 at 13:08haha herkenbaar, en het stomme is dat het ook nog een van mijn favoriete winkels is. En dat terwijl het er altijd druk, rommelig en niet klant gericht is.
Nathalie
mei. 2013 at 16:11Ik heb daar altijd zo’n hekel aan! Je denkt dat ze wel weten wat ze verkopen, maar ondertussen weten ze het niet. En loop jij straks met het verkeerde product de winkel uit. 🙂
Tjuly
mei. 2013 at 17:03Inderdaad!
Beautyjuf
mei. 2013 at 16:32Haha, herkenbaar!! Ik erger me daar ook groen & geel aan. En, in mijn ogen komt het steeds vaker voor. Ik heb vroeger een bijbaantje bij Etos gehad en ik moest daar een opleiding volgen wilde ik mijn bijbaantje houden. Strenge eisen, maar wel leerzaam (handig voor mijn blog ;-)). Hierdoor wist ik klanten op een juiste en goede manier te helpen.
Tjuly
mei. 2013 at 17:02Wij hebben ook een etos hier, daar zijn ze gelukkig wel slimmer.. Misschien inderdaad door die opleiding zoals jij zei.. 😉 maar goed om te horen dat ik niet de enige ben die mij daar aan ergert..
Inge
mei. 2013 at 17:20Ja, het is wel vreselijk dat ze verkeerde informatie geeft. Dan kan ze beter zeggen dat ze het niet weet!
Tjuly
mei. 2013 at 18:07Mee eens!
dionne
mei. 2013 at 18:46Dat klopt, als ze er werken mogen ze ook wel een beetje verstand van hebben..
Sanne
juni. 2013 at 12:49Ik heb zelf vroeger als bijbaantje in een drogist gewerkt en weet dus hoe vervelend het is als mensen je niet het juiste antwoord geven, ik vond het altijd belangrijk om dingen te weten over producten (of ik vroeg het later aan een collega) zodat ik de klant JUIST kon adviseren, maarja helaas is dat al lang niet altijd meer zo, terwijl je toch mag verwachten dat ze weten wat ze verkopen 😉